Člověk na ostrově
Začátkem listopadu si žáci 7. ročníku zahráli na Robinsony v rámci projektového dne nazvaného Člověk na ostrově. Nejprve si jako motivaci poslechli úryvek z knihy Daniela Defoa Robinson Crusoe, aby si představili pocit ztroskotání na opuštěném ostrově. V komunitním kruhu si sdělovali své pocity, pojmenovávali emoce, představovali si, jak by zvládali neobvyklou krizovou situaci. Poté si navzájem radili, jak dokáží řešit krizové situace a stres v běžném životě, co jim pomáhá.
V další hodině se rozdělili do smíšených skupin a měli si představit, že v tomto počtu 5-6 lidí ztroskotali na opuštěném ostrově. Ve skupinách si pomocí své fantazie vytvořili svůj ostrov, dali mu název, pojmenovali jeho části a začali se zabydlovat. Zvolili si svého vůdce a rozdělovali si úkoly, které budou na ostrově plnit v rámci denního režimu.
Následovala výtvarná část projektu, na kterou se žáci velmi těšili. Vytvářeli jednoduchý model ostrova, své nápady se pokusili přenést na papír. Pan učitel výtvarné výchovy Tomáš Janík jim poskytl rady, jak některé bláznivé nápady zrealizovat. Žáci si přinesli z domu velké množství přírodního materiálu, kartony, polystyren, plastová zvířátka apod., takže učebna VV zpočátku vypadala jako po výbuchu. Výsledkem tříhodinové velmi intenzivní práce byly ostrovy, které nesou tato jména:
7. A - Palmový ostrov, Rianův ostrov, Souostroví volského oka, Orlův ostrov a Jurská oáza (ten byl spolužáky vyhodnocen jako nejpovedenější a také prezentace byla velmi poutavá).
7. B – Crusoe ostrov, Čičiriky (tento ostrov se bohužel svou tíhou rozpadl a není umístěn na nástěnce), Mandam, Botnický ostrov (vítěz mezi ostrovy), Kokosový ostrov.
Poslední hodinu proběhla prezentace všech ostrovů, spolužáci se vyptávali na různé podrobnosti a také všichni hlasovali pro vítězný ostrov.
Projekt se žákům velmi líbil, naučili se lépe spolupracovat, poznali se lépe navzájem, učili se přijímat a tolerovat názory a nápady druhých. Výsledkem jsou krásné ostrovy, které jsou vystaveny na chodbě v 1. patře nové budovy.













